DUYURULAR

Hasan Hüseyin Korkmazgil >>> Hayatı

Şiirleri Hayatı

Gürün''de doğdu. Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü''nü bitirdikten sonra öğretmenliği seçti. Ne var ki, ilk yılında TCK''nin 142. maddesine muhalefetten tutuklandı. Arzuhalcilik, tabela ressamlığı, düzeltmenlik yaptı. Akış dergisinde çalıştı. 1966''da yayınladığı Kızılırmak adlı şiir kitabı da 142. maddeye ayrılık savıyla yargılandı, beraat etti. Ankara''da öldü.

Şiir Kitapları:

Kavel (1964),
Temmuz Bildirisi (1965),
Kızılırmak (1966),
Kızıl Kuğu (1971),
Ağlasın Ayşafağı (1972),
Oğlak (1972),
Acıyı Bal Eyledik (1973),
Kelepçemin Karasında Bir Ak Güvercin (1974),
Koçero Vatan Şairi (1976),
Haziran''da Ölmek Zor (1977),
Acılara Tutunmak (1981),
Filizkıran Fırtınası (1981),
Işıklarla Oynamayın (1982),
Kandan Kına Yakılmaz (1985),
Tohumlar Tuz İçinde (1988).

Hasan Hüseyin gerektikçe değişik kültür verilerinden -masallardan, türkülerden, ağıtlardan, deyişlerden..- ve edebiyat ürünlerinden- Halk Şiiri''nden, Divan Şiiri''nden, Nazım Hikmet şiirinden, hatta İkinci Yeni şiirden...- yararlanır. Bunlar da yetmezse, kendi mizahçı zekasını kullanır. Özellikle toplumsal karşıtlıklar deşilirken mizah ve yergi yararlı olur. Şairin derin duyarlığı, gür sesi, geniş soluğu, renkli hayali, işlek türkçesi ile diyalektik bir görüş ve insancıl bir bakışa yaslanan hayat ve edebiyat sevgisi, barış ve özgürlük tutkusu, devrim ve bağımsızlık özlemi birbiriyle kaynaşarak etkili bir bileşim meydana getirirler.'''' (Asım Bezirci, 1970)

Ahmet Necdet,
Modern Türk Şiiri
Yönelimler, Tanıklıklar, Örnekler
Broy Yayınevi, Ekim 1993.

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©