XVl.Esma ül Hüsna’nın Önsözü
   Alah (CC)Teala ve Takaddes Hazretlerine O’nun sonsuz rahmeti kadar hamd ü senalar olsun. Ahir zaman nebisi Muhammed Mustafa’ya,Aliine,Ashabına ve Ehlibeytine Allah u Tealanın sonsuz rahmeti kadar selat ü selam olsun. Allah u(CC) Takaddes Hazretleri ve Ahir zaman nebisi Muhammed Mustafa’nın yolundan gidenlere ne mutlu; Onları başına taç edenlere ne mutlu; zira kurtuluş bundadır.Alah u(CC) Takaddes Hazretleri ve Ahir zaman nebisi Muhammed Mustafa’yı tanımayıp, Onun yolundan gitmeyerek bu dünyanın geçici heveslerine aldanarak günah alemine dalanlara yazıklar olsun! Bu kitabın konusunu Alah (CC) Teala ve Takaddes Hazretleri’nin isimlerini teşkil eden Esma ül Hüsna ve Faziletleri(Allah İlmi) oluşturmaktadır. Esma ül Hüsna en güzel isimler anlamına gelmektedir.Kuranı Kerimin hemen her ayetinde Esma ül Hüsna’dan bahsedildiğini görmek mümkündür, dersem mübalağa etmiş olmam. Esma ül Hüsna sevgili Peygamberimiz Ahir Zaman Nebisi Muhammed Mustafa’nın Hadisi Şeriflerindede bahse konudur.Bu Hadisi Şeriflerde; Sevgili Peygamberimiz Ahmedi Mahmut (ASM) Yüce Allahın 99 ismi olduğunu, bunları kim ezberlerse cennete gireceğini söylemektedir.Rasulullah Efendimizin Esma ül Hüsna ile ilgili daha başka Hadisi Şerifleride olup bunların hepiside aynı öneme haizdir. Kuranı Mübin’de Esma ül Hüsna’nın yanısıra Ehad ül Rahman olan Yüce Allah’ın sıfatlarınındada belirtildiğini görmekteyiz..Bilindiği üzere isim ile sıfat aynı şeyler değildir.Birinin varlığa ad olmasına karşın diğeri varlığın özelliklerine tekabül etmektedir. Esma ül Hüsna’nın sayısı hakkında çeşitli görüşler olduğunu görmekteyiz; bunları şöylece özetlemek mümkündür; Bir kısım alimler, Esma ül Hüsna’nın sayısını tesbit ederken Fahri Kainat Eendimiz Muhammed Mustafa’nın Hadisi Şeriflerinden hareket ederek 99 sayısını sınır kabul etmişler; diğer bir kısım alimler ise ,Yüce Allah’ın sıfatlarını nazara alarak Esma ül Hüsna’nın 100 den fazla olduğu kanatına varmışlardır. Allahu Alem’in (CC) bir kısım isimlerini yanına aldıklarını söyleyen alimler olmuştur.Bu alimlere göre Esma ül Hüsna 4.000 sayısını bulmaktadır. Diğer bir görüşe göre Hayül Gayyüm olan Yüce allah’ın isimlerinden müteşekkil olan Esma ül Hüsna 1001 adettir.Diğer Bir kısım alimlere göre Esma ül Hüsna’nın sayısı Allah u Tealanın sonsuz rahmeti kadar sonsuz ve sınırsızdır.Yani bu alimlere göre Esma ül Hüsna’nın sınırlarını belirlemek mümkün değildir. Esma ül Hüsna ister 99. ister 1001 veya 4000 olsun; Yüce Yaratan’ın ismlerinin yer aldığı Esma ül Hüsna’nın tek sayıda bitttiği kanısındayım.Zira, tek olan yüce Allah’ın isimlerinde tek sayıda bittiği görüşü bizde hakimdir. Gerçekten, her eksiklikten münezzeh, Hayül Gayyüm olan Yüce allah’ın isimlerinden müteşekkil Esma ül Hüsna,Yüce Allahın tek olmasına parelel olarak tek sayı ile sınırlı olması tartışma götürmez bir gerçektir. Esma’ül Hüsna’nın sayısının ne olduğu hakkında,yukarıda görüşleri belirtilen alimleri doğrulamak , ancak Hannan ı Mennan olan Yüce Allah’ın bilincinde ve takdirindedir.Bu konuda bizi ilgilendiren yegane şey,Esma’ül Hüsna’nın sayısının ne olduğu hakkında Sefaat Uzması Sevgili Peygamberimiz Muhammed Mustafa’nın bize bildirmiş olduğu sınırdır.O’da Esmaül Hüsna 99 aded olduğu sözüdür. Bu,bize bir emir olup uymak mecburiyetindeyiz.Benim görüşüme göre; Esma’ül Hüsna’nın sayısı Fahr ül Alem olan Resul u Kibriya Efndimizin belirttiği gibi 99 sayısıdır. Hayy ül Samed i Yüce Allaha ait olan Kur’anı Kerimde sayılan 99 dan fazla olan Esma’ül Hüsna ,isim olan Esma’ül Hüsna olmayıp sıfat olan Esma’ül Hüsna olduğu kanısındayım.Yani 99 dan fazla olanlar Yüce Yaratanın sıfatlarıdır.Bu kanımın oluşunda dayanağım Rasuluullah (ASM) Aleyhisselamın Hadisi Şerifidir.Peygamber Efendimize ait olan Sünnet i Seniye,Kur’anı Kerimin açıklayıcısı olmak ile en güvenilir bir kaynak olduğu izahtan varestedir.Zira, Peygamber Efendimiz canlı Kur’andır.Ohalde Esma’ül Hüsna 99 adet demek mümkündür. Fahr ül Alem olan Resul u Kibriya ,Muhammed Mustafa Efendimizin şefaatının bize aksetmesinin tek ve yegane koşulu,Onun her emrinde olduğu gibi, Esma’ül Hüsna hakkındaki emrine dahi uymaktır.Bilindiği gibi Sefaat Uzması Sevgili Peygamberimiz Fahr i Nebi Muhammed Mustafanın sefaatına nail olmanın yolu, her konuda Onun sünnetine uymaktan geçmektedir.Bu konuda daha da ileri gidilerek,Sünnet i Seniyeyi kabul kabul etmeyenlerin müslümanlanlığı dahi tehlikeye düşecektir. Bu eserin neşredilmesinde amaç, Esma’ül Hüsna’nın öğrenilmesi ve Onun kuşaktan kuşağa aktarılması olduğundan, Esma’ül Hüsna’nın açıklanmasında lüzumuna binaen zorunlu tekrarlar yapılmıştır.Ayrıca, Alah (CC) Teala ve Takaddes Hazretleri’nin isimlerini teşkil eden Esma ül Hüsna, eserimizde görüş ve dileklerimizin toplumun her kademesinin anlaması için çok sade ve arı bir dil kullanılarak,yabancı kelimelerden kaçınılmıştır. Esma ül Hüsna ve Faziletleri(Allah İlmi), eserimizi yazarken bilmeden yaptığım hatadan dolayı her hatadan uzak ve din gününün sahibi Zülcelal i Vel İkram ve Malik i Mülk olan Yüce Allah u Alem’in affına ve merhametine sığınırım. Din gününün sahibi ,mekandan münezzeh olan Yüce Allah’ın izni ve rızası ile karşılığını Alah ü Teala’dan bekleyerek Alah (CC) Teala ve Takaddes Hazretleri’nin isimlerini teşkil eden Esma ül Hüsna Ve Faziletleri (Allah İlmi) isimli bu eserimizi neşir hayatına kazandırmış bulunuyoruz.Amacım Yüce Allah’ın isimlerini öğrenmek ve öğrendiğim bu Yüce İsimleri kuşaktan kuşağa aktarmaktır. Bu fırsatı bu kemter ve aciz kuluna bahşettiği için Alah’u Azze ve Celle Hazretlerine ne kadar şükür etsem yinede bu makalenin şükrünü eda etmiş sayılmam. Hizmet gayesi ile neşir hayatına kazandırdığımız bu eserimizin iyiliklere ve hayırlara vesile olmasını her eksikten münezzeh Yüce Yaratıcı Hannan ı Mennan olan Allah u Alemden niyaz ederim.
      Tarih: 29.03.2013 14:37:52 | Yazan Üye: canmehmet
[1]
 
Bu Konuya Toplam 0 Adet Yanıt Yazıldı.