DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

24- MASAL MI? KARDEŞLİĞİN EN GÜZELİ

Kardeşliğin en güzeli din kardeşliği değil mi? Din kardeşin en kötü zamanında yanında olur yalan söylemez, yanlışlarını gördü mü seni uyarır, iyiliğine karşılık beklemez.. Bize öyle öğretildi.. Kan kardeşliğinin de manasını, değerini düşürmeye çalışıyorlar, diye kendi kendine düşünürken.. Bizimkini okulun müdür yardımcısı çağırır..
Hadi bakalım yine ne yapmışız.. Diyerek Müdür yardımcısının yanına varır.. Müdür yardımcısı bizimkine seni aklı başında sanıyordum.. Ne bu kan kardeşi davası.. Her kes bunu sarmış diline.. Bizimki ne desin.. Hocam bildiğiniz gibi değil. Bizde biliyoruz yanlış olduğunu ama bu kızlar bir alem. Kan kardeşi olmazsan işi başka yerlere çekiyorlar.. Kurtulmanın başka yolunu bulamadık.. Neyse bir iki uyarı, akıllı ol. Yanlışlarla doğuya gidilmez.. Anlaşıldı hocam.. Bu konularda sık sık görüşmeyelim nokta.. Bizimki sınıfına döner. Bu kan kardeşi işi bizi bayağı yoracak. Anlaşıldı. Her şeye hazırlıklı olmak lazım.. Bir iki hafta sonra okulda bir dedikodu.. Bizimkinin kan kardeşlerden biri bir öğretmenle arayı sardırmışmış, konuşuyorlarmış evleneceklermiş falan, filan. Bizimki oralı olmak istemez. laf atanlar oluyor öğrencilerin işi okul değil eğlence. Kan kardeşin şunu dedi, bunu dedi, onunla konuştu, bununla konuştu tamamda milletin bekçisi miyiz? Bizi ilgilendirmez dese de Bizimki kızlarla konuşur. Bu kan kardeşliği işi fazla uzadı.. Böyle bir şey yok. Akıllı olun bozuşmayalım.. Sizin yüzünüzden üç kuruşluk insanlarla yüz göz olmak istemiyorum.. İdareye abone olduk zaten. Küçük yerde adınız çıktımı dokuza inmez, ne kadar uğraşsan da sekize derler.. Son zamanlarda tarih öğretmeni derse giriyor. Bir yoklama sonra kızlarla muhabbet en az 15-20 dakika ya sabır.. Bir üç, beş.. Bir gün erkek öğrencinin biri, hoca kızlarla konuşmaya dalmış. Hocam bir şey sora bilir miyim deyince öğretmen birden asabileşiyor. Görmüyor musun konuşuyoruz.. Sonra olmadık bir kelime. Bizimki durur mu? Hocam her zaman aynı şeyi yapıyorsunuz.. Soru sormak ne zaman suç oldu.. Dersin yarısını kızlarla konuşarak geçiriyorsunuz.. Vay sen benimle nasıl konuşuyorsun diyerek bizimkinin üzerine yürür. Bizimkinin sigortalar atmış. Bir karartı bir bakmış öğretmeniyle aynı gözlükten birbirlerine bakıyorlar. Yaka paça kavga çıktı, çıkacak. Öğretmen birden kendini topluyor.. Çantasını alıp sınıfı terk ediyor.. Sınıfta çıt yok. Bir ders biter, ikinci ders öğretmen yine yok. Sınıf bekliyor öğretmen geldi gelecek. O derste bitti.. Öğretmen gelmedi. Bizimkini idareden çağıranda olmadı hayret.. Birkaç ders sonra bizimkinin savunmaya çalıştığı sınıf arkadaşı gelip bizimkine keşke sen karışmasaydın deyince bizimki git işine eşeklik bizde baki kaldıkça yaparız eşeklik.. Öğretmende olsa söylenmeyecek lafı kimseye söyleyemez, kör müsün ulan konuşuyoruz. Otur yerine ne demek.. Özel mesele, nasıl özel sağır sultan bile duymuş.. Bize ne de, bir yere kadar seninle alakası yok. Sende işine bak bundan sonra selam Aleyküm selam o kadar.. Arkadaşlık yok.. Ne dönek adamlarsınız… Suç yine bizde! Bakalım idareye ne zaman çağırılacağız.. Bir hafta sonra öğretmen derse geliyor. Hiç bir şey olmamış gibi ders anlatıp gidiyor. Hayret şikayet yok, idareye çağıran yok.. Ne oluyor bekle gör.. Çıkar kokusu yakında diyor bizim ki. Ama beklediği şey olmuyor.. Konu idareye iletilmemiş hayret.. Bizimki kendini vermiş derslere bu okulu biran önce bitirmek lazım.. Bizde mi anormallik? En iyisi kendi kendine söz ver, karışma kimsenin işine satarlar insanı iki dakikada, kendine gel.. Genç olunca sözünde durmak çok zor oluyor. Kan beyine hızlı gidince her şey unutuluyor.



EYYUP AKMETİN / 9.11.2019

Bu yazı 52 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©