DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

19 HİKAYE Mİ? GÜZEL NASİHATLER


Bizimki sporun faydalarını anlamaya başlamış. Spor yapmadan önce ders çalışmak çok zor hatta işkence gibi gelirken şimdilerde rahat.. Zorluklara direnme azmi git gide gelişiyor. Zorluklara katlanmadan, güzelliklere ulaşmak boş hayal! Ulaşamayacağın hayalleri kurmak pek akıllıca değil. İstediğin amaçlara ulaşmak için çalışmayı, zorluklara direnmeyi öğrenmek şartmış.. Hayat uzun bir maraton koşusu değil mi? Biz daha başlardayız diyor bizim ki daha neler öğreneceğiz. Yaz tatili dedikleri kişilere göre değişiyor. Zengin çocuklara tatil! Diğer orta halli ailelerin çocukları için Alın teri dökme zamanı, kimi tarlalarda, bahçelerde, kimi inşaatlarda çalışacak. Okul için para biriktirecek. Bizimki bir arkadaşının teklifi ile inşaat işinde çalışmaya başlarlar. İş zor, taş, taşı, kum ele, kazma kürek çalış, çalış. Çalışmak iyidir büyükler bizimkilere moral veriyor. Çalışan demir ışıldar. Çalıştıkça güçlenirsiniz, hayatın zorluklarına hazırlanmış olursunuz.. Boş boş gezen arkadaşlarınıza bakın. Çelimsiz, bakımsız, yürümek bile zor gelir bu sıcakta onlara. Hep yazın gölgelik, kışın soba başını isterler. Nereye kadar. Hazıra dağlar dayanmaz. Sizler kendi ayaklarınızın üzerinde durmayı öğreniyorsunuz ilerde bunun önemini daha iyi anlayacaksınız. Derler iyide ederler. Hep moral bozanlar olmaz, ara sırada olsan böyle insanlara denk gelmek güzel oluyor. Tecrübe konuşurken akılı olan, can kulağıyla dinler. Çünkü tecrübe(bilgi) kolay kazanılmıyor. Emek veriliyor, nice zorluklara göğüs geriliyor, saygıyı illaki hak ediyor. Bizimkine göre tabii bazı kişilerin pek işine gelmez böyle konuşmalar. Boş lafalar der geçerler.. Boş mu dolu mu? ilerde anlarlar.. Hayatı gönüllü öğrenmek istemeyenlere hayat öğle kafalarına vura, vura öğretiyor ki. Ah vah. Hayatta her adım, her yapılan iş, iyilik, veya kötülük bir tohumdur. Biz farkında olmasak da bu tohumlar büyüyor, büyüyor birden karşına çıkıyor. Kimileri yaptığı iyiliklerin karşılığını alıp seviniyor. Kimileri ektiği kötülüklerin karşılığını görünce hiç üzerlerine alınmasalar da cezasını çekiyorlar..
Çektirme çektirirler,
El verene el verirler,
Gül verene gül verirler,
Sanma ki sen ekmeden verirler.
02.10. 2019


EYYUP AKMETİN / 6.10.2019

Bu yazı 52 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©