DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

HAYAL Mİ? BİZİM Kİ YİNE GAZA GELDİ

Ders zile çalar öğretmen içeri girer ders başlayacak, kapı tık, tık gir.. Nöbetçi öğrenci, koşuya katılacak öğrenci varsa idareden istiyorlar. Koşu yarışları yaklaştıkça derslerden çağırılmalar artar. Bazı öğretmenler bizimkini uyarır.. Dersleri çok ihmal ediyorsun! Bizimkinin pek umurunda olmuyor. Zaten sabah koş, öğlen koş, yetmez akşam koş, derslere verirsin elbette boş.. Beden eğitimi öğretmeni haftaya il merkezindeki koşulara gideceğiz. Son üç gün dinlenin. Tabii bizimki dinlemez. Dinlenince ne olacak sanki çalışmaya devam. Koşu günü il merkezine sabah erken saatlerde varırlar. Öğretmen son konuşmalarını yapar, fazla heyecanlanmayın. O arada bizimkini kızlar gaza getirir. Biri ben kesin ikinci olurum der. Bizimki de sen ikinci olursan bende olurum. Ne var yani altı üstü koşacağız. Tabii olarak bilmiyor. Kızlar tecrübeli, bizimki sanıyor ki herkes kendisi gibi ilk kes katılıyor.. Yarışlar başlar kızlar koşar ve ikinci olurum diyen kız gerçekten de ikinci oluyor.. Bizimkine hadi sıra sende göreceğiz o kadar kolay mı? Bizimki bakmış iş bayağı ciddi, heyecan başlamış yükselmeye, birde kazanamaz sak, yandık kızarın dilenden kurtulmak çok zor çok. Ne demişler büyük lokma yut, ama büyük laf etme. Ettik bakalım sonuç ne olacak. Araçlara binip yarışın başlayacağı yere gelmişler.. Vay vay her ilçeden 6 kişi eder 60 veya 70 kişi ne kadar çok ilçe varmış.. Toplanın yarış birazdan başlayacak, bir birinize çelme takmak yok, yanlış hareket yapanlar yarıştan çıkarılır. Ona göre centilmence yarışın. Burada ilk 6 ya girenler Ankara’ ya gidecekler. Orada Atatürk koşuşuna katılacaklar.. Anlaşıldı mı? Eveeet.. l-2-3 düüüt başla. Bizimki heyecandan daha ilk dakikalarda yorulmaya başlar. Birden aklına verdiği söz gelir, hadi dayan hep gaza geliyorsun. Bu sana ders olsun dayan, dayan nereye dayan koş koş.. Pil bitti bitecek bizimkinde, orada birlikte geldikleri otobüs şoförünü (sürücü)görüyor. Yorgunluğu unutuyor. Şoför de ha gayret az kaldı, aslanım, kaplanım. Bizimkinin gözler karardı son dakikalarda pil bitti, bitiyor. Bu kez öğretmenin sesini duyuyor. Tam karşıda koş koş kollarını da açmış bizimkinde son gayret öğretmenin kollarına atmış kendini bayıldı bayılacak su verin, kollarına girin, arabaya götürün dinlensin. Bizimki 2. Olduğuna bile sevinememiş yorgunluktan, 1.2 saate ancak kendine gelmiş.. Bundan sonra kimseyle iddiaya girmek yok. Diye kendi kendine söz vermiş.. Koşuda acemisin, cahilsin biraz bir şeyler öğren, düşün, danış, gaza gelme… Gel ki gazla kazandı, aslanım, kaplanım bayağı yordu bizimkini. Öğretmen son üç gün dinlenin dedi, bir bildiği vardır, dinlesene son güne kadar koş. Alsana koş az kalsın kızların diline düşecektin… Zaten çok fenalar, gözler fıldır, fıldır.. Neyse bir şeyler daha öğrendik hayat yolunda.. Unutup gaza gelmezsek, tecrübe ilerde lazım olur.


EYYUP AKMETİN / 5.10.2019

Bu yazı 50 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©