DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

ŞAİRÜL İSLAM YUNUS KOKAN KİMDİR?

1986 yılında Gaziantepin Şahinbey ilçesinde dünyaya geldi.

Kitap okumaya karşı büyük bir ilgisi vardı. Zamanının büyük bir bölümünde kitap okurdu. Çok küçük yaşlarda siyer okumaya başladı. Eline geçen her siyer kitabını mutlaka okudu.

2004 yılında İnci Konukoğlu Lisesinden; 2010 yılında Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği bölümünden mezun oldu.

Hem lise hem de üniversite yıllarında tefsir, hadis, fıkıh ve kelam ilimleri okuyarak çok ilgi duyduğu dini ilimlerde mesafe aldı.

Diğer taraftan Yûnus Emreden, Mevlânâ Celâleddin-i Rûmîden, Necip Fazıl Kısakürekten ve Mehmet Akif Ersoydan şiirler okudu.

Okumuş olduğu ilimlerden ve şiirlerden aldığı feyizlerle yüzlerce şiir yazdı. Şiirlerinin tamamı İslâmî içerikli olduğu için, ilim ehli insanlar tarafından kendisine Şâirül İslâm lakabı verildi. Diğer lakapları Birdman Father, Şems-i Şuarâ ve Seyyahtır.

Okuyucularından gelen talepler üzerine, kaleme aldığı şiirlerini kitaplaştırmaya karar verdi.

Şiir kitaplarının yanı sıra, başta siyer olmak üzere İslâmî alanda birçok eser kaleme aldı.

Tevrat ve İncil üzerinde de ciddi incelemelerde bulunan şâir, kâmil imanın araştırmaya dayalı iman olduğunu savunur.

Felsefeyi dinsizliğe alet eden kimselere Kuran âyetleri ışığında İslâm felsefesi yaparak en güzel cevabı vermiştir. Bunu hem şiir kitaplarında hem de diğer eserlerinde görmek mümkündür.

Şâirül İslâm, aynı zamanda bir mütefekkir olmasıyla da dikkat çekmektedir. Tefekkürdeki derinliğini anlamak için “Kitâbut-Tefekkür” isimli eseri mutlaka okunmalıdır.

Bir kız ve bir erkek çocuk babası olan; çiçekten, sinekten, karıncadan, arıdan dahi hikmet dersi alan, onları kendine üstad kabul eden, ancak Kuran ve sünnetten başka hiç kimseyi ve hiçbir şeyi mutlak üstad tanımayan ve kabul etmeyen şâir, araştırmalarını ve çalışmalarını ikamet ettiği Gaziantepte sürdürmektedir.

Şâirin şimdiye kadar yayımlanmış eserleri sırasıyla şöyledir:


1) Hikmet Dolu Liman Şiirlerle İman 1, Tilki Kitap, 2017

2) Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v)in Hayatı, Tilki Kitap, 2017

3) Hikmet Dolu Liman Şiirlerle İman 2, Tilki Kitap, 2017

4) Kitâbut-Tefekkür, Tilki Kitap, 2018

5) Elmas Dizeler Altın Sözler 1, Kutlu Yayınevi, 2018

6) Allahı Ne Kadar Tanıyoruz? 1, Tilki Kitap, 2018

7) Miftahul Vatan Çanakkale, Kutlu Yayınevi, 2018

8) Aşk, Kutlu Yayınevi, 2018

9) Elmas Dizeler Altın Sözler 2, Kutlu Yayınevi, 2018

10) Allahı Ne Kadar Tanıyoruz? 2, Kutlu Yayınevi, 2019

Şair'ül İslam Yunus Kokan / 8.08.2019

Bu yazı 55 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©