DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

HİKAYE Mİ? SON BEŞİK SINIFTA KALDI -6



Bizim ki ilk gün keyifle çalışır, bir-iki, çayı döker, bir-iki bardak kırar. Günü fazla zarar görmeden atlatır. Patronda olur böyle ufak tefek aksilikler, zamanla alışırsın. Deyince bizim ki ikinci günün moral deposunu da doldurmuş olacak ki ikinci günü sabah erkenden işine koşmuş. İkinci gün bahşiş de verenler olunca işe iyice ısınmış, Üçüncü günden sonra ailesinden haber gelmiş C……emmisine bizim son beşik okuldan çok geri kaldı. 20 gün devamsızlığı dolmadan okula gelsin. Yoksa devamsızlıkdan sınıfta kalacak.. Hadi bakalım oldu mu şimdi. Tamda işe alışmışken.. Okulda dayak, iş de para var, anlayış var. Mecburi istikamet okul, yaramazlıklara devam. Bir gün vur yumruğu bir sınıf arkadaşının gözünü morart, ye bir ton dayak, hem de ne dayak. Kızılcık sopası geçmezse müdürünün hıncı, kekiç sapı ile devam. haklı mı haksız mı soran yok. Göz morardıysa suçlu vurandır. Durup dururken oluyor san ki, o da bizimkinin arkadaşlarını dövüyormuş. Bir iki yaş büyük birazda uzun boylu olunca kendine fazla güven, kaba dayılık. Her kese sökmüyor. Sorsalar belki haklı çıkacak belki kim bilir. git gel, dayak, fırça geldi okulun son günü. Karneler alınacak, geçtik mi? Kaldık mı? Heyecanı sanki çok ders çalışmış. Karneler dağıtılıyor, bizim ki devamsızlıktan sınıfta kaldı yazınca sinirlenmiş, hani geçecektik. Madem kalacaktık onca dayağı neden yedik? Bir de aynı sınıfta bir kız sınıfta kalıyor. Tabii olarak ağlıyor, sızlanıyor, ben nasıl kalırım anam kızar, babam döver. Meğer sınıf öğretmeni eniştesiymiş. Hanım efendinin karnesi, akraba hatırı, kaldı karnesi, yırtılıp çöpe atılmış, geçti karnesi düzenlenmiş hadi bakalım. “Adalet mülkün temelidir.” ilkokulda ilk darbeyi yemiş. Dayakları unuturmuş ama adaletsizlikleri hiç unutmazmış bizim ki. O öğretmenini hiç unutmamış. Keşke güzellikler unutulmasa, ancak kötülükler hele adaletsizlikse çok zor unutmak. Bir de süt anne camış olunca, Camışlarda öyle bir huy var mıdır? Son beşiğin büyükleri hep ona öyle söylermiş. Hale anası oğlum camış gibi inatçısın. Seni alan kız yandı. La dedin mi lo demiyorsun. Ne demekse artık? Bizimki birisine küstü mü, Kimse onu kolay kolay barıştıramazmış. Onun gönlünün olmasını bekleyecek. Bir iş mi yapılacak, yapacağım derse yapar. Yapmam dedi mi ısrar edilmezmiş. Israra iyice kızarsa yapacağı varsa da yapmazmış. Anası huyunu öğrenmiş ki. Ona bir şey söyledi mi, o da tamam dediyse yapar. Zorlamayacaksın camış inadı tutmasın yeter. O işi mutlaka yapar, zorluğu önemli değil. Gönlü olsun yeter. Eş dosta da söylermiş bizimkinin huyu bu, ona göre davranın. Kırılmaca, darılmaca olmasın. Tedbir almak iyidir. 4. Sınıfa tekrar devam yeni arkadaşlar, yeni bir öğretmen. Yine yaramazlıklar, yine dayaklar. Dayak atmayan öğretmen yok gibi bizimkine denk gelmemiş. Hem öğretmenlerden bol dayak yiyor, hem de öğretmenlerin tainleri çıkınca, gidiyor diye ağlıyorlar. Bizimki arkadaşlarına kızıyormuş hem dayak ye hem de öğretmen gidiyor diye ağla. Hiç akıllıca değil. Arkadaşları da kızlar ağlayınca bizde ağladık. Deyince bizimki onlarla dalga geçiyor, ağlayın ağlayın kızlar gibi hem dayak, hem de ağla. Kızlara uyarsanız, okul tatil oluyor üzüntüden ağla, okula başlayınca, sevinçten ağla, ağla babam ağla. Kızlar galiba işi öğrenmişler, sınıfta kalıncada ağla geç, birisiyle tartıştın mı haksızda olsan ağla, kızsan haklısın. Kızların ayrıcalıkları varmış. Öğretmenler, analar, babalar, abiler kızlar hassas olurmuş. O yüzden onlarla iyi geçinmek lazımmış. İyi olanlara lafımız yok da. Arsız olanlar çok tehlikeli diyormuş bizimki. Oyun oynadın mı en çok mızıkçılığı kızlar yaparmış. Bizimki sinirlenirmiş. Hele bazı arkadaşları kız çocuğu olmak varmış.. Mızmızlan işlerini yürüt ne güzel. Neymiş efendim erkekler dayanıklı olurmuş. Kızlar haksızda olsa, onlara fazla yüklenilmezmiş.. Demek ki kızlardan uzak durmak fayda var. Her hâlükârda ibre kızlardan yana dikkat!!! Son beşik olmakta kurtarmıyor.
Hayırlı insanlarla karşılaştığınız günlerimiz bereketli ve daim olsun.


EYYUP AKMETİN / 4.05.2019

Bu yazı 135 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©