DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

BAKIŞ AÇISI

Bir ormana kesimci olarak bakarsanız yaşlı ağaçlarla, dikici olarak bakarsanız genç ağaçlarla ilgilenirsiniz. Hem kesici hem dikiciyseniz yaşlı ağaçların genç ağaçların büyümesine nasıl fırsat sunduğunu , genç ağaçların güneşi görebilmesi ve büyüyebilmeleri için yaşlı ağaçların alt dallarının kurumasına nasıl izin verdiğini görür ve budama yapmanın önemini kavrarsınız. Avcı iseniz avlık, Keçi yetiştiricisi iseniz keçilere yemlik, oduncuysanız yakılacak odun,kağıt üreticiyseniz seliloz,marangoz iseniz kereste, bilim adamıysanız Akciğerlerimize oksijen,erozyon önleyici, Yağmur ,su ,vahşi yaşam, omanda yaşayan ve ormanın gerçek sahipleri diğer canlıların barınağı, hayat kaynağı ve daha nice unsurlar görebilirsiniz. Bu nedenle olaylara ve objelere bakarken doğru sonuçlara ulaşabilmek için sadece kendi gözümüzle bakarak “ görünen köye kılavuz gerekmez” dememek, tek bir amaç için bakmamak, başkalarının gözüyle nasıl görüldüğünü irdelemek gerekir. Zira ormandaki tek bir ağaca bakarak ormanın büyüklüğünü görmek mümkün değildir. Orman sadece ağaçtan ibaret de değildir. Yaşlı ağacın genç ağaçların gelişmesine yardımcı olmak için alt dallarının kurumasına izin verdiği şu dünyada düşünme melekesi verilen biz insanların sadece kendi ihtiyaçlarımıza göre davranma lüksümüzden vazgeçerek ağaçlar kadar asil olabilelim lütfen. Biz insanlar cefayı başkasına sefayı kendisine layık görme gibi çok ilkel ve tehlikeli bir hastalığın pençesinde kıvranıp duruyoruz. Kendi menfaatlerimize uygun gördüğümüz bir çok şeyin aslında kendimizin ve gelecek nesillerimizin ne kadar aleyhine sonuçlar doğurabileceğinin farkında bile değiliz. En önemli sermayemiz olan beynimizi kullanmayı hiç aklımızdan bile geçirmeyip bizim adımıza birilerinin düşünmesini , okuma alışkanlığımız olmadığı içinde düşünenlerin yazmakla yetinmeyip ayağımıza kadar gelip bize anlatmalarını yeğleyecek kadar tembelleştik galiba (Anlatsalarda dinlemeye gitmediğimiz üşendiğimiz de acı bir gerçektir) İşte tam da bu yüzden duyduğumuz kadarıyla yetinerek ahkam kesmeye, başımıza bir olumsuzluk gelincede sorumlusunun duyduğumuz kişi olduğunu söyleyerek kendimizi rahatlatmaya ve geleceğimizin karartılmasına katkı sunmaya devam ediyoruz gibime geliyor . En başta ben olmak üzere gelin hep beraber şu bakış açılarımızı olduğundan biraz daha genişletme cihetine gidelim diyorum ne dersiniz? ukalalık etmiyorumdur inşallah. Okuma zahmetine katlandığınız için teşekkür ederim. Haddim olmadığı halde kendime yapmam gereken özeleştiriyi genelleştirdiğim ve paylaştığım için özür dilerim. Hakkınızı helal edin.
07.04.2014 Bülent ARKAN


Bülent Arkan / 9.04.2014

Bu yazı 578 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©