DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

SÖZ GÜMÜŞ ,SÜKUT ALTIN ,DOĞRU VE ÖZLÜ SÖZ İSE PIRLANTADIR.

Akıllı insanlar az ve öz konuşurlar, Akılsız insanlar aşağı mahallede yalan söyleyip yukarı mahallede kendi yalanlarına inanırlar. Akılsız ve kendisini uyanık zannedenler konuştuğu kişiden gözünü kaçırarak konuşurlar. Akıllı, kurnaz ve kötü niyetli insanlar kötü veya yalan sözlerini başkasına söyletirler, akılsızca başkasının kötü veya yalan sözünü sepetine koyup dağıtmak üzere hamallık yapanlar ise bir gün tökezleyip sepetindeki kötü veya yalan sözlerin altında kalmaya mahkumdurlar.
Berrak olmayan söz çalkalanmış tortulu sirke gibidir kimseye tad vermez, mide bulandırır, söyleyeceğin söz tortuluysa söylemeden önce süzgeçten geçirmek gerekir, akıllı insanlar çok düşünüp az konuşur, akılsız insanlar ise az düşünüp çok konuşurlar, çok konuşan dil kullandıkça keskinleşir tutunacağın bütün dalları keser atar bulunduğun mekan çölleşir dilinin konuştuğunu dinleyecek kulak kalmaz, on defa dinleyip bir defa konuşmak, on defa konuşup bir defa dinlemekten on kat daha etkilidir. On dinler bir konuşursan çevren güzeleşir ormanlaşır ve konuştuğun dil ormanda şakıyan bülbülün sesine dönüşür hele birde sesine başka bir bülbül de eşlik ediyorsa bununda tadına doyum olmaz sanırım ne dersiniz ?

15.03.2014 Bülent ARKAN


Bülent Arkan / 15.03.2014

Bu yazı 301 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©