DUYURULAR

SERBEST KÜRSÜ

PHILIPS MARKA RADYO

Yıllar önce yani 1976–79 yılları arasında Hüseyin dayımın Phılıps marka gri siyah beyaz parçalardan oluşan, FM Dalgası olmayan gece karanlığında kadranı görebilmek için lambası olan bu günkü açılıp kapanan anteni olmayan sadece üst yanlara yapışık aşağıya doğru indirilerek çerçeve şeklini alan bir anteni, olan MW dalga radyosu vardı bu radyoyu babam satın aldı ve bir müddet büyük bir zevkle dinliyorduk, yazın dama çıkarıyorduk kışın içeride o zamanlar elektrik olmadığı için taşıma derdi yoktu, her yere rahatlıkla taşınabiliyordu 6 tane kocaman pille çalışıyordu. Çukurova radyosunu daha o zamanlardan biliyoruz 07.30 haberlerinin saatini o zamanlardan biliyoruz yani radyo o dönemin vazgeçilmez eğlence cihazlarından biriydi. Babamın amcasının oğlu Tacettin müziği, düğünlerde halay çekmeyi çok seviyordu onun için bize geldiği zaman sürekli radyoyu açar dinlerdi bunu babam biliyordu. Bir gün bir tek ben evdeydim radyoyu açtım dinliyordum o an ki müzik hoşuma gitmedi kapatma düğmesine hızlı bir şekilde parmağımla vurdum, düğme yerinden fırladı çok korktum, babam da her eve geldiğinde mutlaka radyoyu açar dinlerdi. Radyoyu açmaya çalışırken radyonun çalışmadığını yani bozulduğunu gördü bize dönüp kim yaptı? diye sordu hiç kimse yaptığını söylemedi tabi ki ben de oralı olmadım yani yaptığımı söylemedim bu sefer babam Her gün radyo dinleyen Tacettin’den şüphelendi ve Tacettin’e sordu sen mi bozdun diye, ama Tacettin hayır ben bozmadım dedi, fakat kesinlikle yapmadım diye ısrar da etmedi yani suçsuz olduğunu kanıtlamak için pek emek sarf etmedi onun için suçlu Tacettin kaldı ama babam Tacettin’e ne diyecek ki olan olmuş dedi ve bu hadise burada kapandı babam fabrikaya gittiği zaman radyoyu açtım arızalı yeri gördüm ve iple bağladım her şey düzeldi radyo çalıştı, bunu gören babam çok sevindi böylece ben (+) Zavallı Tacettin ise (–) almış oldu yıllar sonra evet yanlış duymadınız yıllar sonra bir gün Hep beraber oturuyorduk dedim ki bizim o eski radyoyu kim bozdu her kes Tacettin dedi yok dedim o radyoyu ben bozmuştum korktuğum için söylememiştim. Dedim ve tabii ki affedildim.
İbrahim Akbaş


İbrahim Akbaş / 8.10.2013

Bu yazı 395 kez okundu.


YORUM YAP



YORUMLAR

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©