DUYURULAR

Ümmühan Yaşar Filistin’in vasiyeti Şiiri

Facebook'ta Paylaş! Twitter'da Paylaş! Sık Kullanılanlara Ekle!
Harf Boyutu Küçült Harf Boyutu Normal Harf Boyutu Büyüt
Puanınız kaydedildi.
Teşekkür ederiz.
0,0
0
Şiire puan verin!

Ümmühan Yaşar (ummuhan1977)

Filistin’in vasiyeti

Yıllardır sustunuz…
Gözleriniz kör oldu görmediniz kulaklarınız sağır oldu duymadınız vicdanınız köreldi acımadınız…
Kemiklerimize dayandı vahşet…
Bir gün artık bizden bahsetmeyecekler merak etmeyin
Hani artık bitsin diyorsunuz ya…
Ne olacaksa olsun bitsin diyorsunuz ya…
Yapsın yapacağını o cani yapsın…
Sonra rahat etsin diyorsunuz ya…
Evet bir gün biz de susacağız ağlamayacağız
Haykırmayacağız
Kan akmayacak vücutlarınızdan
Yardım dilemeyeceğiz sizden
Ne olur ne olur demeyeceğiz…Çünkü çünkü biz olmayacağız zaten…
Yok olup gideceğiz nice hayatlar gibi tarihin derin sayfalarına…
Yaptığımız hatanın bedelini kanımızla ödedik, ödeyeceğiz. Hesabımız ahirette…
Birkaç gümüşe satmanın bedelini çektik çekiyoruz tam altmış yıldır vatanımızın toprağını…
Ah ne olurdu söz dinleseydik ne olurdu birlik olsaydık!… Şimdi bunları çekmezdik belki…
Ama susacağız merak etmeyin… Kalan son bombamızın cılız sesi yankılanırken havada… Son ağlamanın inlemenin sesi soluğu kesilince soğuk bir kış gecesinde, son kanı da kuruyunca gözlerinde cesetlerimizin…Son bebeği de yitirince…
Tecrit edilen duvarın arkası artık sizin olunca… Kahkahalarınız gökyüzüne yükselince… Zafer kişnemeleri ortalığa yayınca biz susacağız,
Ama merak etmeyin…
Gökler konuşacak biz susunca…. Yıldırımlar düşecek üzerinize…Kıyamet kopacak…Kutsal topraklar sizin lanetiniz olacak…Mescidi aksa şahit olacak yok oluşunuza…Mezarımız üzerine kuracağınız vatan sizin mezarınız olacak..Ahımız kalmayacak üzerinizde. Bu topraklar daha neler görecek!
Size de yar olmayacak burası merak etmeyin… Hangi vahşet kalıcı oldu dünyada?…Hangi zulüm cezasını görmedi..Saltanat mı kuracaksınız bu geçici alemde sonsuza kadar?
Susacağız… Hep susuyoruz zaten!
Ve gözleri kör dili sağır vicdanı körelmiş dünya!
İstediklerinizi alacaksınız belki ama unutmayın ki bu dünya siz peşkeş çekin diye yaratılmadı
Ve biz acı çekmek için gelmedik dünyaya…
Susacağız… Son kelimemizi de alarak yanımıza…Kelime-i tevhidimizi…Ama siz hiçbir şey almadan gideceksiniz bu diyardan…
Alacaksınız evet..sadece cehenneminizi…
Tarih sayfasında adımızı şöyle yazsınlar vasiyetimizdir…
Biz acı çeken, dünyanın itip kalktığı bir insan topluluğu…
Biz komşuluk nedir bilmeyen israile komşu bir millettik.
Biz bayrağımızın üstüne kan damlayan, bağımsız ama bağımsızlık nedir bilmeyen,
Doğarken eline silah alan ölürken silahıyla ölen, silahı taşlar olan, teröre karşı çoluk çocuk mücadele eden,terörist diye damgalanan,haklıyken haksız duruma düşen çocukları ağlayan, kutsal toprakların emanetçisi kendine sahip çıkamayan bir millettik.
Biz açlıktan taş yiyen bir millettik…gecede gün gibi aydınlanan bir zamanda bir geceleri bombaların ışığıyla aydınlanan bir millettik.
Çocuklarının çığlığını duymamam için çaresizlikten kulaklarımızı tıkamak zorunda kalan,bir kuru ekmek bir yudum su bulamayan bir millettik.
Biz dört duvar arasında ölümümüz bekleyen bir millettik.
Biz Ortadoğulu Filistin Gazze doğumlu bir millettik. Bizi Rabbimiz Allah (c.c.) çağırıyor yanına biz gidiyoruz. Bize cenneti hazırlamış… Daha fazla beklemiyoruz…Bebeklerimiz de bu dünyayı istemiyor. Bu dünyada yaşamaktansa cennetimizde yaşarız diyorlar. Bu dünya sizin olsun. Alın hepsi sizin olsun. Madem çok istiyorsunuz….
Topraklarımızı, bahçemizi, zeytinliklerimizi size bırakmıyoruz Allah’a bırakıyoruz. Ama siz zorla alıyorsunuz… Evlerimizi yıktınız, paramız hiç yoktu, yiyeceğimizi, giyeceğimizi başka kardeşlerimiz veriyordu zaten… Bize bir tek imanımızı bırakın. Bir de namusumuzu, ibadetlerimizi… Biz onlarla gidiyoruz… Bu dünya sizin olsun demiyoruz… Ama biz gittikten sonra siz oturacaksınız burada. Bizim oturduğumuz, güldüğümüz eğlendiğimiz ağladığımız dertlendiğimiz yerde şimdi siz oturacaksınız. Biz bunu istemiyoruz ama yapacak başka şeyimiz de yok! Yıkıntılarımız üstünde mutlu bir aile kurup warner bros filmiyle beraber cola içersiniz artık. Ne de olsa ürünlerinizi herkes kullanıyor. Dünyayı çepeçevre sardınız. Dünyanın hakimi oldunuz!!!
Size vasiyetimiz kutsal emanetleri yıkmayın! Ne olur onlara dokunmayın! Ama siz onlara da dokunursunuz biliyoruz… Onları da yok edersiniz. Çünkü siz lanetlenmişsiniz!!!

Susacağız… Gün gelecek çığlıklarımız rahatsız etmeyecek sizi…Yine mi Filistin?…Of çok sıkıldım artık demeyeceksiniz! Yüzleriniz kararmayacak bizi görünce, öfkeden kudurmayacaksınız! Vicdanınız rahatsız olmayacak...Gizli gizli israili destekleyen görünüşte timsah gözyaşları akıtanlar rahatlayabilir…Bir dertten de kurtulursunuz artık (!) biz gidiyoruz…
Ve sizi Allah’a havale ediyoruz!!!

Ümmühan yaşar

Bu şiir toplam 650 kez okundu.
14.01.2009 23:44:59

Bu şiire henüz yorum yapılmamış.

Siirdemeti.Net - 2005 Yılından Günümüze Karşılıksız Sevgi ©